مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اسفند 1401 ساعت 23:372023-03-04بين الملل

رسانه دولتی عراق: ایران بر مشارکت سازنده برای حل مساله آب تاکید کرد


خبرگزاری دولتی عراق گفت که ایران بر مشارکت سازنده خود با عراق برای حل مسائل مربوط به حق آبه دو کشور از منظر غیر سیاسی و به منظور حفظ منافع منطقه ای دو کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس،  عراقی ها امروز شنبه میزگردی را با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران در خصوص مشکلات مربوط به حق آبه دو کشور از رودخانه های مشترک برگزار کردند.

خبرگزاری دولتی عراق (واع ) به نقل از علی صالح پور نماینده وزارت خارجه ایران در این نشست آورده است:  ما به اینجا آمده ایم تا به حل بحران آب بین دو کشور کمک کنیم و به دنبال درک بهتر چالش ها هستیم .

صالح پور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم به نوبه خود برای حل مشکلات آب از منظر غیرسیاسی و حفظ منافع منطقه ای برای هم عراق و هم ایران تلاش می کند.

نماینده ایران با بیان اینکه مشکلات آب با مشارکت سازنده بین عراق و ایران قابل اصلاح است، تاکید کرد: وضعیت تغییر اقلیم در سطح آب و هوا بسیار خطرناک است و مسئولان دو کشور باید به آن توجه کنند.

عباس العلیاوی وزیر کشاورزی عراق هم بر لزوم یافتن راه حل های مناسب برای حل بحران آب با کشورهای منطقه تاکید کرد.

وزیر عراقی  به خبرگزاری عراق گفت که این کنفرانس ها زمینه وسیعی را برای مطالعات فراهم می کند تا ضمن شناسایی مشکلات آب، درمان های مناسب را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه دولتی عراق: ایران بر مشارکت سازنده برای حل مساله آب تاکید کرد

رسانه دولتی عراق: ایران بر مشارکت سازنده برای حل مساله آب تاکید کرد