مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اسفند 1401 ساعت 15:252023-03-15بين الملل

تنش زدایی بین تهران و ریاض؛ زنگ هشدار برای واشنگتن به صدا درآمد


نشریه «فارین پالیسی» در مقاله ای به ازسرگیری روابط ایران و عربستان پرداخته است؛ مقاله ای که در آن از تنش زدایی بین دو کشور به عنوان زنگ هشدار برای آمریکا یاد شده است.

- نشریه فارین پالیسی در مقاله ای به ازسرگیری روابط ایران و عربستان پرداخته است؛ مقاله ای که در آن از تنش زدایی بین دو کشور به عنوان زنگ هشدار برای آمریکا یاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، استفان والت، استاد روابط بین الملل در دانشگاه هاروارد، در مقاله ای به بررسی توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط پرداخت.

در ادامه بخش هایی از این مقاله می آید.

گرچه تنش زدایی در روابط بین عربستان و ایران با میانجی گری چین، به اندازه سفر ریچارد نیکسون به پکن در سال 1972، ملاقات انور سادات از بیت المقدس در سال 1977 یا پیمان مولوتوف-ریبنتروپ در سال 1939 چشمگیر نیست اما اگر این توافق پایدار بماند، اتفاقی تقریباً بزرگ خواهد بود.

به ویژه اینکه برای دولت بایدن و سایر تشکیلات سیاست خارجی آمریکا به مثابه یک زنگ خطر خواهد بود زیرا سیاست دیرپای واشنگتن در خاورمیانه که به طور خودخواسته دچار معلولیت شده را به شدت در معرض خطر قرار می دهد.

این توافق همچنین بر تلاش چین به منظور ارائه تصویری از این کشور به عنوان میانجی صلح در جهان، صحه می گذارد؛ مسئولیتی که آمریکا در سال های اخیر به طور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش زدایی بین تهران و ریاض؛ زنگ هشدار برای واشنگتن به صدا درآمد

تنش زدایی بین تهران و ریاض؛ زنگ هشدار برای واشنگتن به صدا درآمد