مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اسفند 1401 ساعت 18:102023-03-11سياسي

توضیحات پکن درباره گفت وگوها و توافق تهران و ریاض


سخنگوی وزارت خارجه چین درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی و توافق صورت گرفته بین دو کشور برای ازسرگیری روابط دوجانبه توضیحاتی را بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین شنبه (20 اسفند) اظهاراتی را درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی در پکن که مورد توجهات گسترده طیف های مختلف قرار گرفته، بیان کرد.

  این سخنگو گفت در پاسخ به ابتکار رییس جمهور شی جین پینگ از حمایت چین از توسعه روابط حسن همجواری بین عربستان سعودی و ایران، هیأت عربستان سعودی به ریاست دکتر مساعد بن محمد العیبان وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و هیأت ایرانی به ریاست  علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از ششم تا دهم مارس (15 تا 19 اسفند) مذاکراتی را در پکن برگزار کردند.

  وی افزود: وانگ یی عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی به ترتیب مذاکراتی را با دو هیأت انجام داد و ریاست مراسم افتتاحیه و اختتامیه مذاکرات را برعهده داشت.

  سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن بیان این که چین، عربستان سعود و ایران به توافقی دست یافتند و بیانیه سه جانبه ای را منتشر کردند، گفت ریاض و تهران پذیرفتند که به اصول و اهداف منشور سازمان ملل پایبند بمانند، از طریق گفت وگو و دیپلماسی اختلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات پکن درباره گفت وگوها و توافق تهران و ریاض

توضیحات پکن درباره گفت وگوها و توافق تهران و ریاض