مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اسفند 1401 ساعت 11:102023-03-11اقتصادي

مالکان خانه های قولنامه ای امکان دریافت اسناد رسمی را دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد آیینی در خصوص اجرای بند «ک» تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه 1401 و ارایه سند به سکونتگاه های فاقد سند در شهر ها اظهار داشت: - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه مالکان واحد ها و خانه های قولنامه ای امکان دریافت اسناد رسمی را دارند گفت: کمتر از 10 درصد اراضی در سکونتگاه های غیررسمی تصرفی است، هرچند قریب به 60 درصد اسناد آن ها عادی و قولنامه ای است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد آیینی در خصوص اجرای بند ک تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه 1401 و ارایه سند به سکونتگاه های فاقد سند در شهر ها اظهار داشت: در سکونتگاه های غیررسمی به طور میانگین مشکل اصلی نداشتن سند رسمی است.

برآورد ها نشان می دهد که حدود 30 درصد از املاک واقع در سکونتگاه های غیررسمی دارای سند هستند که در طول سال ها مشکل آن ها حل شده و سند دریافت کرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود 70 درصد از واحد های شهری که سند رسمی ندارند واحد ها و یا خانه هایشان دارای اسناد عادی است و عمدتاً شامل اسناد قولنامه ای می شود.

این واحد ها و خانه ها تصرفی به شمار نمی روند و دارای سند مادر و یا بنچاق بوده و مالکیت اصلی آن ها مشخص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالکان خانه های قولنامه ای امکان دریافت اسناد رسمی را دارند

مالکان خانه های قولنامه ای امکان دریافت اسناد رسمی را دارند