مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 22:052023-03-13اقتصادي

50درصد کهگیلویه و بویراحمد جنگل بلوط است/ رفع تصرف 450هکتار از دست زمین خواران


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالغ بر 450 هکتار از عرصه های ملی و منابع طبیعی استان طی امسال از دست زمین خواران رفع تصرف شده است.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالغ بر 450 هکتار از عرصه های ملی و منابع طبیعی استان طی امسال از دست زمین خواران رفع تصرف شده است.

سعید جاویدبخت عصر روز دوشنبه 22 اسفندماه 1401 در نشست خبری با خبرنگاران افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 550 هزار هکتار وسعت دارد که این استان حدود یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داد.

وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن طبیعت، منابع طبیعی و محیط زیست، فوق العاده زیباست، این استان در زمینه سرانه جنگل در سطح کشور رتبه اول را دارد بطوریکه به ازای هر نفر از جمعیت استان 1.

25 هکتار جنگل وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از 56درصد استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل تشکیل می دهد که در مجموع 50 درصد این استان جنگل بلوط است.

جاویدبخت تصریح کرد: این استان سالانه 11میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آب دارد که 23 درصد آب زاگرس را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50درصد کهگیلویه و بویراحمد جنگل بلوط است/ رفع تصرف 450هکتار از دست زمین خواران

50درصد کهگیلویه و بویراحمد جنگل بلوط است/ رفع تصرف 450هکتار از دست زمین خواران