مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اسفند 1401 ساعت 11:152023-03-16بين الملل

شرط بشار اسد برای دیدار با اردوغان/ افزایش شمار پایگاههای روسیه


بشار اسد در گفتگو با یک رسانه روس به شرط خود برای دیدار با همتای ترکیه ای اشاره کرد و به بحث پایگاههای روسیه در سوریه هم پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بشار اسد رییس جمهور سوریه درباره احتمال دیدارش با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اظهار نظر کرد.

وی در گفتگویی با رسانه روسی اسپوتنیک، دیدار با همتای ترکیه ای خود را منوط به خروج نظامیان ترکیه از اراضی سوریه و دست برداشتن آنکارا از حمایت تروریستها دانست.

بشار اسد گفت: درباره دیدار با اردوغان این منوط به رسیدن به مرحله ای است که ترکیه به شکل آشکار، آماده خروج کامل از اراضی سوریه باشد و از حمایت تروریستها دست بکشد و اوضاع را مطابق شرایط قبل از جنگ سوریه برگرداند.

رییس جمهور سوریه افزود: تنها در این صورت است که امکان دیدار من و اردوغان وجود خواهد داشت و غیر از آن این دیدار ارزشی ندارد و چرا باید دیدار کنیم اگر نتایج نهایی درباره جنگ سوریه نداشته باشد؟ ارزش این نشست اگر به نتایج نهایی درباره جنگ سوریه نرسد برای چیست و چرا باید آنرا انجام دهیم؟ بشار اسد همچنین گفت: سوریه به طرف روسی اعتماد دارد که نقش میانجی برای تسهیل ارتباطات را انجام می دهد اما طبق اصول سیاست روسیه که احترام به قانون بین المللی و احترام به حاکمیت کشورها و ریشه کنی تروریسم و تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط بشار اسد برای دیدار با اردوغان/ افزایش شمار پایگاههای روسیه

شرط بشار اسد برای دیدار با اردوغان/ افزایش شمار پایگاههای روسیه