مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اسفند 1401 ساعت 18:202023-03-11دانش

مقاله استاد دانشگاه تهران درباره سکونتگاه های غیررسمی از سوی «الزویر» منتشر شد


مقاله دانشیار دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران در پژوهشی تازه، تحلیلی چندوجهی از پدیده سکونت غیررسمی در شهرها با تمرکز بر شهر یزد ارائه داده که یافته های آن از سوی انتشارات الزویر منتشر شده است.

- مقاله استاد دانشگاه تهران درباره سکونتگاه های غیررسمی از سوی الزویر منتشر شد مقاله دانشیار دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران در پژوهشی تازه، تحلیلی چندوجهی از پدیده سکونت غیررسمی در شهرها با تمرکز بر شهر یزد ارائه داده که یافته های آن از سوی انتشارات الزویر منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهش دکتر علی حسینی، دانشیار گروه جغرافیای انسانی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران که با همکاری براندون مارس فین از دانشگاه میشیگان و علی مؤمنی دانشجوی دکتری گروه جغرافیای انسانی و آمایش دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است، با مطالعه موردی شهر یزد، ابعاد تازه ای از پدیده رشد شهرنشینی آشکار می کند.

به گفته دکتر علی حسینی، در سال 2018 حدود 55 درصد از جمعیت جهان ساکن مناطق شهری بودند و پیش بینی می شود سال 2050، این جمعیت به 68 درصد برسد.

رشد جمعیت در کنار نواقص حکمروایی و مدیریت شهری موجب می شود تا سیستم قادر به تحقق خواسته های جمعیت رو به رشد خود نباشد و نتیجه آن ظهور سکونتگاه های غیررسمی و زاغه ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاله استاد دانشگاه تهران درباره سکونتگاه های غیررسمی از سوی «الزویر» منتشر شد

مقاله استاد دانشگاه تهران درباره سکونتگاه های غیررسمی از سوی «الزویر» منتشر شد