مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 11:002023-03-13پزشكي

اقدامات اورژانسی در مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده است


سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان 15 خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به برخی اقدامات اشتباه در مواجهه با مصدومیت ناشی از سوختگی، گفت: - در زمان بروز سوختگی خصوصا در سوختگی های درجه دو و بالاتر اقدام اولیه رساندن مصدوم به مرکز درمانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن بیگی با تاکید بر پرهیز از انجام رفتارهای غلط در بروز سوختگی، گفت: اگر پوست تان دچار سوختگی و در ادامه تاول زدگی شد، به هیچ عنوان اقدام به قیچی و یا ترکاندن تاول نکنید، تاول های ناشی از سوختگی های شدید تنها در مراکز درمانی و با تیغ های مخصوص تخلیه می شود.

وی استفاده از یخ، خمیردندان، روغن مایع و سیب زمینی و یا هر درمان خودسرانه را مورد انتقاد قرار داد و افزود: در سوختگی های سطحی در گام اول محل سوختگی را باید با آب ولرم شست و شو دهید و سپس از پمادهای ضد سوختگی معتبر استفاده کنید.

سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان 15 خرداد با اشاره به این که سوختگی یکی از حوادث شایع به حساب می آید که سلامت و یا در مواردی جان افراد را تهدید می کند، اظهار کرد: اگر از ساختار پوست و میزان آسیب در زمان سوختگی آگاهی داشته باشید می توانید از آسیب های جدی به پوست بکاهید.

او به عوامل ایجاد کنند سوختگی ها اشاره کرد و گفت: سوختگی ها به انواع مختلف سوختگی شیمیایی، الکتریکی، گرمایی، استنشاقی و سوختگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات اورژانسی در مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده است

اقدامات اورژانسی در مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده است