مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 10:352023-05-31اقتصادي

تأمین 50 درصد بودجه جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی


رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر 50 درصد بودجه جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی محقق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدهادی سبحانیان در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران و در آستانه فصل مالیات ستانی از مشاغل، اظهار داشت : نظام مالیاتی کشور نیازمند تحول از لحاظ تکالیف بودجه است که در حال حاضر 50 درصد بودجه جاری کشور توسط درآمدهای مالیاتی کشور محقق می شود.

وی بر نقش عدالت محوری سازمان مالیاتی در گرفتن مالیات ها تأکید کرد و گفت: برای انجام وظایف قانونی خود راهبردهایی در پیش گرفتیم که با کمک ذی نفعان این امر و اجرای حاکمیت مالیات ستانی شفاف به سمت عدالت حرکت کنیم.

سبحانیان تأکید کرد: مالیات منحصر در سازمان مالیاتی نیست و باید همه اجزاء کمک کنند تا تحول اقتصادی صورت گیرد و از آن محل بتوانیم مالیات واقعی دریافت کنیم.

رییس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: با تقاطع گیری اطلاعات مالی و بانکی و مراودات بین افراد جامعه می توانیم با فرار مالیاتی مقابله کنیم و همچنین طبقه ای که به صورت غیرمولد و دلال شکل گرفته است با درآمدهای مالیاتی مقابله کنیم.

سبحانیان اظهار داشت: راهبرد اصلی ما تغییر موازنه در پرداخت مالیات ها به نفع تولید و به زیان بخش واسطه گری و دلالی است، اما متأسفانه برخی دلالان با نقاب ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین 50 درصد بودجه جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی

تأمین 50 درصد بودجه جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی