مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 07:102023-05-31حوادث

«ایران» در اردیبهشت چندبار لرزید؟


براساس آخرین آمارهای اعلام شده در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده است؛ 454 زمین لرزه در نواحی مختلف و همجوار کشور به ثبت رسیده است.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس -مهدی امیری پور: ایران منطقه ای زلزله خیز است، صدها گسل را در خود جای داده که هر کدام می توانند شهرها و روستاهای پیرامونی خود را در هم بکوبند، آن طور که زمین لرزه 6.

6 ریشتری سال 1382 شهر بم را در سال 5.

26 دقیقه بامداد را لرزاند و بیش از 30 هزار کشته برجای گذاشت.

کشور ما 600 گسل شناخته شده دارد که عمده آن ها در منطقه جغرافیایی رشته کوه  های البرز و زاگرس واقع شده اند، از این میان 120 گسل را براساس تعاریف زمین شناختی می توان خطرناک ترین گسل ها توصیف کرد، با این حال کلانشهر تهران و چند شهر دیگر جزء ریسک پذیرترین شهرهای ایران از حیث وقوع زلزله به شمار می آیند.

در طول سال های گذشته، زلزله شناسان بسیاری نسبت به وقوع زلزله های سهمگین در تهران و برخی شهرهای بزرگ ایران هشدار داده اند اما به گفته برخی از این کارشناسان کیفیت ساخت و ساز در دهه های اخیر با روند کاهشی روبرو بوده است.

 فریبرز ناطقی الهی، استاد پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با ابراز نگرانی از وقوع زلزله احتمالی در تهران، خواستار نظارت دقیق بر ساخت و سازها شد و گفت: ساخت و سازهای جدید در 5 سال اخیر منجر به نگرانی زلزله شناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ایران» در اردیبهشت چندبار لرزید؟

«ایران» در اردیبهشت چندبار لرزید؟