مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 07:102023-05-31سياسي

قصیده شاعر کُرد اهل سنت در وصف امام رضا(ع)/ این بارگاه کیست کز عرش برتر است


مولانا خالد نقشبندی از پیروان طریقت نقشبندیه در جریان سفر به خراسان و زیارت آستان مقدس حضرت رضا(ع) قصیده ای در رثای امام رضا(ع) سروده است.

- خبرگزاری فارس استان کردستان، کردهای اهل سنت نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان آن حضرت ارادت وصف ناپذیری دارند، اشعار شعرا و متون ادبی ادیبان کرد اهل سنت در مدح پیامبر گرامی اسلام، حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع) بیانگر این ادعاست.

مولانا خالد نقشبندی از اکابر و اعاظم علمای کرد اهل سنت در قرن سیزدهم و از مشایخ نامدار طریقه نقشبندیه شیفته و شیدای نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) گرامی او بوده است.

وی در مقاطع زندگی پربار و جای جای آثار علمی و ادبی خود عمق ارادت و اخلاص خود را نسبت به ساحت نورانی و الهی خاندان گرامی پیامبر (ص) ابراز داشته است که قصیده معروف ایشان در رثای امام رضا (ع) در جریان مسافرت به خراسان و زیارت آستان مقدس آن حضرت سروده شده است.

این بارگاه کیست کز عرش برتر است         وز نور گنبدش همه عالم منور است وز شرم شمس پای زرش کعبتین شمس     در تخته نرد چرخ چهارم به شش در است وز انعکاس صورت گل آتشین او               بر سنگ جای لغزش پای سمندر است نعمان خجل زطرح اساس خور نق اش .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصیده شاعر کُرد اهل سنت در وصف امام رضا(ع)/ این بارگاه کیست کز عرش برتر است

قصیده شاعر کُرد اهل سنت در وصف امام رضا(ع)/ این بارگاه کیست کز عرش برتر است