مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:152023-06-20اقتصادي

وظیفه: خشکسالی در کشور 30 ساله شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از سازمان هواشناسی کشور، «احد وظیفه» در نشست تخصصی «تغییر اقلیم از دیدگاه هواشناسی» در محل پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی اظهار داشت: - رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس شاخص خشکسالی SPI، از سال 1370 به بعد به جز سال های 1397 و 1398 همواره در کشور خشکسالی داشته ایم و میانگین بارش تجمعی کشور از 250 به حدود 200 میلی متر در دهه اخیر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه در نشست تخصصی تغییر اقلیم از دیدگاه هواشناسی در محل پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی اظهار داشت: شاخص های دیگر خشکسالی نیز گویای وجود درازمدت خشکسالی در کشور است.

وی افزود: بر اساس شاخص SPEI که علاوه بر بارش، تبخیر و تعرق، اثر دما را نیز لحاظ می کند، ایران همواره در خشکسالی است و برخی نقاط دیگر دنیا نیز به شدت نسبت به این شاخص تغییر کرده و خشک تر شده است.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: به طور کلی برخی پارامتر های اقلیمی کشور در 50 سال اخیر تغییر کرده اند؛ برای نمونه، دما در هر دهه به طور متوسط حدود چهار دهم درجه افزایش یافته و به تبع آن تبخیر نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظیفه: خشکسالی در کشور 30 ساله شد

وظیفه: خشکسالی در کشور 30 ساله شد