مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-20اجتماعي

خشکسالی در کشور 30 ساله شد


رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس شاخص خشکسالی SPI ما از سال 1370 به بعد به جز سال های 1397 و 1398 همواره در کشور خشکسالی داشته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احد وظیفه در نشست تخصصی تغییر اقلیم از دیدگاه هواشناسی در محل پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی اظهار داشت: شاخص های دیگر خشکسالی نیز گویای وجود دراز مدت خشکسالی در کشور است.

وی افزود: بر اساس شاخص SPEI که علاوه بر بارش، تبخیر و تعرق، اثر دما را نیز لحاظ می کند، کشور ما همواره در خشکسالی است و برخی نقاط دیگر دنیا نیز به شدت نسبت به این شاخص تغییر کرده و خشک تر شده است.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: به طورکلی برخی پارامترهای اقلیمی کشور در 50 سال اخیر تغییر کرده اند برای نمونه، دما در هر دهه به طور متوسط حدود 0.

4 درجه افزایش یافته و به تبع آن تبخیر نیز افزایش یافته است.

وظیفه تصریح کرد: میانگین بارش تجمعی کشور نیز در پنج دهه اخیر از 250 به حدود 200 میلی متر در دهه اخیر کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سطح تحت تأثیر خشکسالی در کشور افزود: خشکسالی پیامدهای بسیاری در پی دارد که یکی از آنها افزایش مهاجرت به شهرها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی در کشور 30 ساله شد

خشکسالی در کشور 30 ساله شد