مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:052023-06-12حوادث

افغانستان رتبه اول تولید تریاک در دنیا را دارد


اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در افغانستان نیز تولید و قاچاق مواد مخدر طی دو دهه گذشته نزدیک به 50 برابر شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که بر اساس آمار های سازمان ملل حدود 300 میلیون نفر معتاد و مصرف کننده مستمر در دنیا وجود دارد و سالانه 500 هزار نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر در دنیا فوت می کنند.

سردار اسکندر مومنی در نشست تخصصی برنامه عملیاتی سال 1402 ستاد مبارزه با مواد مخدر و تشریح برنامه هفتم توسعه، با بیان اینکه موضوع اعتیاد و مواد مخدر آسیب مهم در پهنه گیتی است و همه مردم جهان با آن درگیر هستند، اظهار کرد: همه شواهد نشان می دهد که این روند در دنیا رو به افزایش است.

وی افزود: بر اساس آمار های سازمان ملل حدود 300 میلیون نفر معتاد و مصرف کننده مستمر در دنیا وجود دارد و سالانه 500 هزار نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر در دنیا فوت می کنند.

  وی استفاده از بستر فضای مجازی در توزیع مواد مخدر در دنیا را روزافزون عنوان کرد و گفت: این موجب نگرانی و هشدار جدی سازمان ملل در مجامع مربوطه به همه دنیا شده است.

مومنی با بیان اینکه در دو دهه اخیر نیز تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر صنعتی رو به افزایش است، گفت: همه شواهد نشان می دهد که این بلیعه شوم دامنگیر بشریت شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان رتبه اول تولید تریاک در دنیا را دارد

افغانستان رتبه اول تولید تریاک در دنیا را دارد