مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:002023-06-12اقتصادي

یک میلیون نهال در هرمزگان تولید شد


از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون نهال در هرمزگان تولید شد.

- سید محمد نور موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح اقدامات صورت گرفته کاشت نهال در استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان از تعهد یکساله 6میلیون و 500 هزار نهال طی سه ماهه اول امسال موفق به کشت و تولید بالغ بر یک میلیون نهال شده است.

در حال حاضر پنج نهالستان فعال در استان داریم و تاکنون یک میلیون و 76 هزار اصله نهال را تولید کردیم که آماده کاشت در ایام درختکاری است.

نور موسوی با اشاره به اهمیت نهالکاری و توسعه فضای سبزدر استان گفت: با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و ساز و کارخانجات و ماشین آلات در کنار بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع شاهد کاهش فضای سبز و تخریب های زیست محیطی زیادی در دهه های اخیر هستیم.

وی افزایش آلاینده های زیست محیطی و دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای و دمای کره زمین را از دیگر پیامدهای تخریب منابع طبیعی دانست و افزود: با توجه به شرایط موجود در شهرها وروستاها با کاهش اکسیژن نیز مواجه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه کشورهای دنیا از جمله ایران تصمیم گرفته اند برای احیا و بازسازی زیست بوم های تخریب شده دست به کار شوند، خاطرنشان کرد: با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهارسال کلید خورده و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون نهال در هرمزگان تولید شد

یک میلیون نهال در هرمزگان تولید شد