مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 12:302023-06-06بين الملل

جنایات سیستماتیک در افغانستان و پرونده هایی که قرار نیست باز شوند!


واژه سازی های تهوع آور با هدف تحریف حقایق و تبرئه قاتلان و جنایت کاران غربی، در حالی به لطف خفقان رسانه ای نظام سلطه صورت می گیرد که طی دو دهه اشغال گری ناتو در افغانستان، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- نور نیوز نوشت: اخبار جدیدی که این روزها در خصوص متهم شدن نیروهای استرالیایی حاضر در افغانستان به جنایت جنگی عامدانه علیه مردم این کشور جنگ زده به گوش می رسد، ابعاد تازه ای از جنایات غربی ها را نشان می دهد.

یک قاضی استرالیایی اخیرا طی حکمی، اتهامات رابرتز اسمیت سرباز کهنه کار استرالیایی مبنی بر اینکه او یک جنایت کار جنگی، یک دروغ گو و یک آزارگر در افغانستان بوده را تایید کرده و این اتهامات را کاملا صحیح دانسته است! این اولین باری است که یک دادگاه استرالیایی اتهامات جنایات جنگی توسط نیروهای استرالیایی را ارزیابی می کند، از همین رو بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که در سال های آینده شاهد موارد بیش تری از این دست خواهیم بود.

در سال 2020، یک تحقیق مهم به نام گزارش بریتون ، بر اساس شواهد معتبری که دریافت کرده بود اعلام کرد که سربازان استرالیایی به طور غیرقانونی 39 نفر را در افغانستان کشته اند.

رابرتز اسمیت، یکی از این سربازان بود که اعلام شد عامدانه یک نوجوان افغان را با شلیک گلوله به قتل رسانده و یک شهروند افغان دیگر را نیز با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنایات سیستماتیک در افغانستان و پرونده هایی که قرار نیست باز شوند!

جنایات سیستماتیک در افغانستان و پرونده هایی که قرار نیست باز شوند!