مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 16:252023-06-17اقتصادي

36 درصد از مساحت خراسان جنوبی، درگیر بیابان است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 36 درصد از مساحت خراسان جنوبی را اراضی بیابانی و 50 درصد آن مراتع کم تراکم بیابانی تشکیل می دهند که یک زنگ هشدار برای ما محسوب می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 36 درصد از مساحت خراسان جنوبی را اراضی بیابانی و 50 درصد آن مراتع کم تراکم بیابانی تشکیل می دهند که یک زنگ هشدار برای ما محسوب می شود.

علیرضا نصرآبادی، امروز شنبه 27 خرداد در نشست خبری اظهار کرد: هزار و 100 خانوار از محل اجرای این پروژه ها بهره مند شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بیان کرد: در هفته جهاد کشاورزی هشت پروژه افتتاحی در حوزه منابع طبیعی داشتیم که هفت پروژه مربوط به آبخیزداری و یک پروژه مربوط به مدیریت مناطق بیابانی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه ها در هفت شهرستان برگزار شده است، تصریح کرد: 14 میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

نصرآبادی با تأکید بر اینکه امیدواریم اجرای این پروژه ها که در مدت زمان کوتاهی اجرا شد، در بهبود وضعیت منابع طبیعی خراسان جنوبی نقش آفرین باشد، بیان کرد: شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابان زایی نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین نامگذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

36 درصد از مساحت خراسان جنوبی، درگیر بیابان است

36 درصد از مساحت خراسان جنوبی، درگیر بیابان است