مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 13:452023-07-03حوادث

مرگ جوان رزنی بر اثر برق گرفتگی


مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان از مرگ جوان رزنی بر اثر برق گرفتگی خبر داد.

- علیرضا صارمی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح خبر اظهار کرد: روز گذشته -یکشنبه 11 تیرماه- مردی 37 ساله رزنی در یک ساختمان نیمه کاره در حال آرماتوربندی بوده و بر اثر بی احتیاطی با کابل برق سه فازی که به منظور جوشکاری در محل بدون عایق رها بوده، برخورد می کند و دچار برق گرفتگی و سوختگی می شود.

وی با بیان اینکه در نهایت این فرد بعد از انتقال به بیمارستان رزن سپس همدان با وجود تلاش کادر پزشکی فوت می کند، خاطرنشان کرد: بررسی های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد که بیشتر برق گرفتگی ها به علت ناآشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و بی توجهی به اصل کلی برق گرفتگی یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می دهد.

صارمی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان برق گرفتگی در فصل تابستان رخ می دهد چراکه با آغاز فصل گرم سال و راه اندازی دستگاه های برودتی و سرویس کولرها تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جداول آماری این اداره کل افزایش می یابد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در روزهای گرم سال قرار داریم و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، شهروندان باید اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم های سرمایشی و استفاده از وسایل برقی به کارگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ جوان رزنی بر اثر برق گرفتگی

مرگ جوان رزنی بر اثر برق گرفتگی