مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 14:002023-07-03اجتماعي

ژن اسب کرد در تمام نژادهای اسب دنیا وجود دارد


رییس هیات سوارکاری استان کرمانشاه به پیشینه بسیار کهن اسب کرد در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: چندین هزار سال پیش کرمانشاه مرکز پرورش اسب کرده بوده و آن را به نقاط مختلف دنیا صادر می کردند، - ایسنا/کرمانشاه رییس هیات سوارکاری استان کرمانشاه به پیشینه بسیار کهن اسب کرد در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: چندین هزار سال پیش کرمانشاه مرکز پرورش اسب کرده بوده و آن را به نقاط مختلف دنیا صادر می کردند، برای همین امروزه ژن اسب کرد در ژن تمام نژادهای اسب دنیا وجود دارد.

ستار الماسی در جمع خبرنگاران، با اشاره به قدمت چندین هزار ساله اسب کرد در کرمانشاه، اظهار کرد: وجود کوه زاگرس و چهار فصل بودن آب و هوای کرمانشاه باعث شده تا از چندین هزار سال پیش بهترین شرایط برای زیست نژاد اسب کرد در این دیار فراهم شود.

وی اسب کرد را مظهر قدرت، سرعت، زیبایی و استقامت دانست و افزود: امروزه در صنعت اسب دنیا، روی داشتن این چهار ویژگی در هر اسبی تاکید می شود، برای همین گاها در برخی از کشورها نژادهای مختلف اسب را باهم ترکیب می کنند تا اسبی با چنین ویژگی هایی داشته باشند، درحالیکه در نژاد اصیل اسب کرد، این چهار ویژگی باهم وجود دارد.

رییس هیات سوارکاری کرمانشاه گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته، ژن اسب کرد در ژن تمام نژادهای اسب در دنیا دیده شده که این بدان معناست که پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژن اسب کرد در تمام نژادهای اسب دنیا وجود دارد

ژن اسب کرد در تمام نژادهای اسب دنیا وجود دارد