مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 11:152023-07-04بين الملل

حذف میراث جهانی ادبیات فارسی از آزمون های استخدامی ؟!


میراث جهانی هزارسالگان ادبیات فارسی نیازمند اهتمام ویژه فرهیختگان و مسئولان است؛ اما شوربختانه در منابع آزمون های استخدامی جدید آموزش و پرورش برای نخستین بار جای ادبیات فارسی خالی است.

- در جهان بی انتهای پیر و رعنا * که هر ملتی در پی به رخ کشیدن هویت و چیستی خود است؛ یکی از تعهدات اخلاقی ما ترویج و صادرات قند فارسی به دیگر کشورهاست.

    اگر انگلیسی زبان ها شکسپیر، ارنست همینگوی و ویلیام فالکنر، روس زبان ها لئوتولستوی و داستایوفسکی، آلمانی زبان ها گوته و گونترگراس، اسپانیایی زبان ها سروانتس، گابریل گارسیا مارگز و ماریو وارگاس یوسا، لاتین زبان ها هومر و ویرژیل، فرانسوی زبان ها هوگو، و آلبر کامو، عرب زبان ها نجیب محفوظ، آدونیس و نزار قبانی را سر دست می گیرند و به مثابه ویترین هویت ادبی خویش جار می زنند، ما شهروندان ایران اساطیری باید انگشت اشاره خویش را به سوی ستارگان کم نظیر و پر شمار آسمان ساده و بسیار نقش * زبان و ادبیات فارسی بگیریم.

    همچنان که دکتر شفیعی کدکنی، شاعر ارزنده و استاد ارجمند زبان فارسی بر این باورند که جاودانگی زبان فارسی در فراز و نشیب ها و دگردیسی های سیاسی مهلک تاریخی بر میراث ادبی فارسی استوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف میراث جهانی ادبیات فارسی از آزمون های استخدامی ؟!

حذف میراث جهانی ادبیات فارسی از آزمون های استخدامی ؟!