مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 09:252023-06-27سياسي

فریدون عباسی: انتخابات تناسبی به تشکیل مجلسی قوی تر کمک می کند


انتخابات تناسبی به ما کمک می کند تا جریانات مختلف بتوانند به تناسب رأیی که در انتخابات کسب می کنند، در مجلس نماینده داشته باشند و ما با این نوع از انتخابات می توانیم شاهد مجلسی قوی تر باشیم.

- فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه کمیسیون شوراها درباره انتخابات تناسبی در تهران گفت: اگر ما از منظر مشارکت در انتخابات و بهره گیری از این سرمایه اجتماعی به موضوع انتخابات تناسبی نگاه کنیم، این نوع از انتخابات به ما فرصت می دهد تا همه لیست ها و جریانات حاضر در انتخابات بتوانند به تناسب رایی که به دست می آورند در مجلس نماینده داشته باشند.

وی افزود: در انتخابات تناسبی دیگر این گونه نخواهد بود که فقط کاندیداهای یک لیست وارد مجلس شوند و ما شاهد حذف سایر لیست ها و جریانات و احزاب حاضر در انتخابات باشیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات تناسبی به نسبت جمعیت شرکت دهنده در انتخابات و رأیی که به فهرست های انتخاباتی داده شده، به همان نسبت داوطلبان گزینش می شوند و به مجلس راه پیدا می کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: این نوع از انتخابات باعث افزایش مشارکت عمومی در انتخابات می شود و ما شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فریدون عباسی: انتخابات تناسبی به تشکیل مجلسی قوی تر کمک می کند

فریدون عباسی: انتخابات تناسبی به تشکیل مجلسی قوی تر کمک می کند