مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:052023-07-04بين الملل

هماهنگی آمریکا، مصر و ترکیه درباره پایان دادن به حضور واگنر در لیبی


منابع دیپلماتیک غربی در قاهره از هماهنگی مصر، ترکیه و آمریکا درباره پایان دادن به حضور نیروهای واگنر در شرق لیبی خبر دادند.

- منابع دیپلماتیک غربی در قاهره از هماهنگی مصر، ترکیه و آمریکا درباره پایان دادن به حضور نیروهای واگنر در شرق لیبی خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، یک منبع دیپلماتیک غربی در قاهره اعلام کرد: در دوره کنونی واشنگتن، قاهره و آنکارا درباره نیروهای خارجی و مزدوران موجود در لیبی دیدگاه بسیار نزدیکی دارند.

اخیراً دیداری میان مسئولان اطلاعاتی این سه کشور برگزار و درباره اوضاع لیبی و ممانعت از وخامت آن به عنوان مقدمه ای برای برگزاری انتخابات و تضمین عدم توقف فعالیت میادین نفتی بحث و گفتگو شد.

این منبع آگاه افزود: در این دیدار درباره نیروهای واگنر که با هماهنگی خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی و نیروهای ترکیه در شرق لیبی مستقر هستند، گفتگو شد.

آنکارا درباره تعداد نیروهای موجود در غرب لیبی و کاهش تعداد آنها در ازای کاهش قدرت و سیطره گروه واگنر در شرق این کشور موضع منعطفی را نشان داد.

توافقی میان آمریکا، مصر و ترکیه و طرف های اروپایی تأثیرگذار در پرونده لیبی وجود دارد مبنی بر اینکه فرصت برای پایان دادن به حضور نیروهای واگنر در لیبی مناسب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هماهنگی آمریکا، مصر و ترکیه درباره پایان دادن به حضور واگنر در لیبی

هماهنگی آمریکا، مصر و ترکیه درباره پایان دادن به حضور واگنر در لیبی