مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-17سياسي

معاملات قولنامه ای برای مردم مشکل ایجاد کرده است


نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به دغدغه های رهبر انقلاب، در بررسی و تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تسریع کند.

- مهدی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر ، در واکنش به اظهارات برخی از مسئولان مبنی بر اینکه حل بسیاری از معضلات کلاهبرداری های ملکی و تعارضات مالی مردم در گرو حل مسئله قولنامه در کشور است، گفت: متأسفانه قوانین و رویه فعلی معاملات در کشور ما اطمینان آور نیست و زمینه فساد و کلاهبرداری ملکی را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که ساز و کار گرفتن سند رسمی و نقل و انتقال رسمی معاملات بسیار سخت و پیچیده است، مردم به سمت تنظیم اسناد عادی و قولنامه و مبایعه نامه های دستی سوق داده شده اند.

از این رو تنظیم اسناد عادی متأسفانه مشکل مردم را دوچندان کرده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه مشکلی در تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد، گفت: این طرح از دی ماه سال 1401 جهت بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و حدود شش ماه از موضوع سپری شده است، اما هنوز مجمع تشخیص نظر خود را در خصوص این طرح ارائه نداده است و معلوم نیست علت این تأخیر چیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاملات قولنامه ای برای مردم مشکل ایجاد کرده است

معاملات قولنامه ای برای مردم مشکل ایجاد کرده است