مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 13:162023-07-10اقتصادي

خشکسالی یکی از تهدیدهای پیش رو در استان مرکزی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، امید محترمی امروز در نشست آموزش سازمان های مردم نهاد در حوزه مدیریت بحران استان اظهار کرد: بلایای طبیعی در تمام دنیا وجود دارد و هیچ کشوری از آن مصون نیست، 7 درصد این مخاطرات در کشور ما است.

وی با اشاره به شناسایی 52 مخاطره در کشور افزود: کاهش مخاطرات و آسیب های ناشی از حوادث طبیعی یکی از وظایف مدیریت بحران است؛ البته بخش مدیریت بحران در کشور مستقل نیست و سایر دستگاه ها در آن مشارکت دارند و همکاری سازمان های مردم نهاد نیز نقش موثری در این مسیر دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند بحران پیش آمده را به درستی مدیریت کند اضافه کرد: نیاز است تا مردم جامعه در بخش های مختلف آموزش هایی را یاد بگیرند که تا در مواقع ضرور به درستی از آموزش ها استفاده کنند.

محترمی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در استان پیگیری شده اولویت بندی تهدیدهاست؛ با توجه به شرایط اقلیمی که استان با آن روبروست خشکسالی یکی از تهدیدهای پیش رو است.

وی افزود: توجه به بهره گیری از ظرفیت های مردمی یکی از وظایف مدیریت بحران است که در استان پیگیری می شود؛  باید از تمام ظرفیت های برای کاهش آسیب ها استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی یکی از تهدیدهای پیش رو در استان مرکزی است

خشکسالی یکی از تهدیدهای پیش رو در استان مرکزی است