مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 15:052023-06-28پزشكي

ذبح غیراصولی دام زمینه ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می دهد


عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ذبح غیر اصولی دام و استفاده از گوشت تازه بدون گذراندن زمان سرد شدن کافی گوشت و قطعه قطعه کردن آن بدون دستکش همه از موارد خطر ابتلا به بیماری کریمه کنگو است.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ذبح غیر اصولی دام و استفاده از گوشت تازه بدون گذراندن زمان سرد شدن کافی گوشت و قطعه قطعه کردن آن بدون دستکش همه از موارد خطر ابتلا به بیماری کریمه کنگو است.

دکتر مهناز آریان با اشاره به اینکه دامپزشکان، دامداران، کارکنان کشتارگاه ها و قصابان و کارکنان بهداشت و درمان و بانوان خانه دار که بدون دستکش گوشت را قطعه قطعه می کنند، همه در معرض ابتلا به بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو هستند، اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که بیشتر به وسیله کنه منتقل می شود.

با وجودی که ویروس مخصوص حیوانات است موارد تک گیر و همه گیر CCHF در انسان نیز اتفاق می افتد و این بیماری مرگ و میر بالایی دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه راه انتقال این بیماری کنه آلوده است که پوست انسان را لمس می کند یا از طریق لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و یا تماس با خون و بافت های بیمار مبتلا ایجاد می شود، خاطرنشان کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح غیراصولی دام زمینه ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می دهد

ذبح غیراصولی دام زمینه ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می دهد