مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 16:362023-07-03بين الملل

درخواست وزیر خارجه سابق چین برای تقویت همکاری با ژاپن و کره جنوبی


وزیر امور خارجه سابق چین امروز (دوشنبه) در اظهارنظری همراه با کنایه به آمریکا گفت، کشورش به همراه ژاپن و کره جنوبی باید پیام واضح نزدیکی به یکدیگر برای همکاری و مقاومت در مقابل فشار قلدری و سلطه را بفرستند.

- وزیر امور خارجه سابق چین امروز (دوشنبه) در اظهارنظری همراه با کنایه به آمریکا گفت، کشورش به همراه ژاپن و کره جنوبی باید پیام واضح نزدیکی به یکدیگر برای همکاری و مقاومت در مقابل فشار قلدری و سلطه را بفرستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد، وانگ یی، رییس دفتر کمیسیون امور خارجه حزب حاکم کمونیست چین با موضوع احیای همکاری بین چین، ژاپن و کره جنوبی در یک مجمع سازماندهی شده از سوی دبیرخانه همکاری سه جانبه ، نهادی که با توافق مقامات سه کشور ایجاد شد، سخنرانی کرد.

این سخنرانی همزمان با افزایش تنش ها بین آمریکا و چین و همچنین تلاش های واشنگتن برای برقراری روابط نزدیک تر با ژاپن و کره جنوبی در راستای مقابله با نفوذ منطقه ای فزاینده پکن صورت گرفته است.

وزارت خارجه چین در بیانیه خود تصریح کرد، وانگ یی از کره جنوبی و ژاپن خواست احساس خودمختاری استراتژیک را تقویت، وحدت و ثبات منطقه ای را حفظ و در برابر بازگشت ذهنیت جنگ سردی مقاومت کنند و همچنین از فشار قلدری و سلطه رها باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست وزیر خارجه سابق چین برای تقویت همکاری با ژاپن و کره جنوبی

درخواست وزیر خارجه سابق چین برای تقویت همکاری با ژاپن و کره جنوبی