مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 17:472023-07-22بين الملل

پشت پرده یک ایران هراسی دریایی!


اقدام غیرقانونی آمریکا در نشست اخیر دریانوردی، هر چند بار دیگر ماهیت سیاسی نهادها و ساختارهای بین المللی و لزوم تغییر ساختار و ماهیت آنها را نشان داد اما در نهایت افول یک جانبه گرایی آمریکا را بر همگان آشکار کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: ایالات متحده آمریکا به همراه انگلیس از میزبانی ایران در رویدادی که قرار بود اکتبر سال جاری در روز جهانی دریانوردی برگزار شود جلوگیری کرد.

خبرگزاری رویترز این ادعا را به نقل از یک سخن گوی نهاد کشتی رانی سازمان ملل مطرح کرد و نوشت پیشنهاد ایران برای میزبانی یک رویداد دریایی در ماه اکتبر رد شد.

نکته قابل توجه اینکه؛ این سازمان به عنوان یک رکن اصلی سازمان ملل در امور دریایی، در سال 2015 درخواست ایران برای برگزاری این رویداد را پذیرفته و حتی در نشست قبلی این سازمان نیز میزبانی ایران مورد تاکید قرار گرفته بود.

در همین چارچوب نیز آبرام پیلی که اخیرا عهده دار مسئولیت های رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شده، در توییتی درباره لغو میزبانی نشست شورای بین المللی دریانوردی در تهران نوشت: کشوری که به شکلی تحریک آمیز به کشتی های تجاری خارجی که در حال حمل ونقل قانونی اند حمله می کند، آن ها را توقیف می کند و مورد آزار قرار می دهد، نمی تواند میزبان رویداد روز جهانی دریانوردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده یک ایران هراسی دریایی!

پشت پرده یک ایران هراسی دریایی!