مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-19بين الملل

حکم حبس 742 نفر در فرانسه به دلیل شرکت در تظاهرات


وزارت دادگستری فرانسه از صدور حکم حبس برای بیش از هفتصد نفر از معترضانی که در جریان تظاهرات ماه اخیر شرکت کرده بودند، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اریک دوپوند مورتی وزیر دادگستری فرانسه امروز (چهارشنبه) گفت که در جریان بررسی تخلفات و جرائم صورت گرفته در ناآرامی های اخیر این کشور، 1278 فقره حکم مجازات کیفری صادر شده است.

شدیدترین تظاهرات و ناآرامی ها در فرانسه از سال 2005، در 27 ژوئن امسال و پس از آن آغاز شد که یک افسر پلیس در حادثه ای که توسط یک رهگذر ثبت شد، یک پسر 17 ساله الجزایری الاصل را در حین توقف ترافیک در غرب پاریس، به ضرب گلوله کشت.

مورتی در مصاحبه ای رادیویی، ضمن قدردانی از برگزاری سریع دادگاه و محاکمه متخلفان بازداشتی، گفت که 742 نفر به دلیل شورش های اواخر ماه گذشته در فرانسه به تحمل حبس محکوم شده اند.

این شورش ها پس از چهار شب درگیری شدید، با کمک استقرار حدود 45 هزار نیروی امنیتی از جمله نیروهای ویژه آموزش دیده پلیس و خودروهای زرهی و توسل به قوه قهریه مهار شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، وی درباره احکام صادرشده علیه آشوبگران، توضیح داد که بیش از 95 درصد از متهمان به جرائم مختلفی از جمله خرابکاری، سرقت، آتش افروزی یا حمله به افسران پلیس و نیروهای امنیتی محکوم شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم حبس 742 نفر در فرانسه به دلیل شرکت در تظاهرات

حکم حبس 742 نفر در فرانسه به دلیل شرکت در تظاهرات