مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-01سياسي

باید دولت سوئد را از طریق مجاری حقوقی و بین المللی پاسخگو کرد


روز چهارشنبه، همزمان با روز اول عید سعید قربان، قرآن کریم در کشور سوئد به آتش کشیده شد.

 ظاهرا در پشت چنین واقعه ای اهداف حقوق بشری پنهان است، - ایسنا/خراسان رضوی روز چهارشنبه، همزمان با روز اول عید سعید قربان، قرآن کریم در کشور سوئد به آتش کشیده شد.

 ظاهرا در پشت چنین واقعه ای اهداف حقوق بشری پنهان است، زیرا سلوان موبیکا، عامل این واقعه قبل از به آتش زدن قرآن به رسانه ها گفت که فقط می خواهد نظرش را بیان کند و بر آزادی بیان توجه شود.

از سویی دیگر با اینکه در ابتدا پلیس سوئد مخالف با برگزاری اعتراضات و به آتش زدن قرآن بود، اما دو هفته قبل از این واقعه، دادگاه سوئد چنین چیزی را مخالف با آزادی بیان دانست و ممنوعیت ها را لغو کرد.

اما با این حال در این رابطه نخست وزیر سوئد از تاثیرات احتمالی چنین رخدادی بر پیوستن این کشور در ناتو ابراز نگرانی می کند و از طرفی دیگر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان مانند روسیه که از قضا بر ارزش های حقوق بشری مثل آزادی بیان تاکید دارند نیز این رخداد را محکوم می کنند.

هادی مسعودی فر، استاد حقوق بین الملل دانشگاه آزاد مشهد در گفت وگو با ایسنا در خصوص به آتش کشیده شدن قرآن در سوئد، آن هم به بهانه داشتن حق آزادی بیان اظهار کرد: بحث آزادی بیان یکی از حقوق بنیادین در نظام حقوق بشر به شمار می رود که ارتباط مستقیمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید دولت سوئد را از طریق مجاری حقوقی و بین المللی پاسخگو کرد

باید دولت سوئد را از طریق مجاری حقوقی و بین المللی پاسخگو کرد