مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-11بين الملل

لیتوانی: ناتو باید از پیمان اصلی اش با روسیه خارج شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از راشاتودی، گیتاناس نوسِدا، رییس جمهور لیتوانی که کشورش امروز و فردا در ویلینیوس، میزبان اجلاس سران ناتو است، - رییس جمهور لیتوانی که میزبانی اجلاس سران ناتو را برعهده دارد، گفته است که این ائتلاف نظامی باید نگرانی اش درباره توانمندی هسته ای روسیه را کاهش داده و از برخی معاهدات اصلی خارج شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از راشاتودی، گیتاناس نوسِدا، رییس جمهور لیتوانی که کشورش امروز و فردا در ویلینیوس، میزبان اجلاس سران ناتو است، اعتقاد دارد که این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا باید از نگرانی اش درباره توانمندی هسته ای روسیه کاسته و نیرو های خود را به جای آنکه چرخشی در مرز های مسکو مستقر باشند، به طور دائمی در این مناطق مستقر کند.

رییس جمهور لیتوانی دراین باره گفت: باتوجه به اقدام عملی روسیه در استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در بلاروس، ما سرانجام باید قانون بنیادین ناتو-روسیه را مُرده بدانیم.

مقصود نوسدا، پیمان سال 1997 بین ناتو و روسیه است که از جمله بخش های آن می توان به ممنوعیت اعزام یگان های نظامی دئمی در نزدیک قلمرو روسیه، اشاره کرد.

مسکو اینطور استدلال کرده است که ناتو از مدت ها پیش با استقرار نیروی چرخشی در شرق اروپا و چشم پوشی از گلایه های رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیتوانی: ناتو باید از پیمان اصلی اش با روسیه خارج شود

لیتوانی: ناتو باید از پیمان اصلی اش با روسیه خارج شود