مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 07:402023-06-24بين الملل

درخواست مسکو از باکو برای رفع انسداد کریدور لاچین


سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تداوم تلاش مسکو در راستای حل و فصل شرایط کریدور لاچین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید که مسکو در تماس با ایروان و باکو، بر اهمیت پایبندی همه جانبه به توافقات سه جانبه بین روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرده و همچنان به تلاش برای حل و فصل شرایط پیرامون کریدور لاچین ادامه خواهد داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرف روسی در تماس با ایروان و باکو، همچنان به تلاش مجدانه برای حل و فصل شرایط(پیرامون شرایط کریدور لاچین) ادامه خواهد داد.

ما در پیام خود به طرفین بر اهمیت پایبندی همه جانبه به توافقات سه جانبه بین مسکو، باکو و ایروان که در بالاترین سطح حاصل شد، و همچنین خویشتن داری و درک مسئولیت شان برای حصول اطمینان از امنیت کریدور لاچین تاکید داریم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت که اقدام طرف آذربایجانی مبنی بر مسدودسازی ورودی کردیدور لاچین، نقض بیانیه مشترک رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان به تاریخ نهم نوامبر است.

وی افزود: چنین اقداماتی به تشدید تنش منجر شده و به حفظ شرایط عادی در روند عادی سازی روابط بین آذربایجان و ارمنستان که با مشارکت روسیه جریان دارد، هیچ کمکی نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست مسکو از باکو برای رفع انسداد کریدور لاچین

درخواست مسکو از باکو برای رفع انسداد کریدور لاچین