مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:202023-07-10بين الملل

گاردین: اوکراین نسبت به پیوستن به ناتو بدبین است


همزمان با اینکه رهبران ناتو قرار است فردا (سه شنبه) در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی تشکیل جلسه دهند، اوکراین به شدت نسبت به اتخاذ گام مهم رو به جلو در راستای پیوستن به ناتو بدبین است.

- همزمان با اینکه رهبران ناتو قرار است فردا (سه شنبه) در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی تشکیل جلسه دهند، اوکراین به شدت نسبت به اتخاذ گام مهم رو به جلو در راستای پیوستن به ناتو بدبین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، انتظار می رود در نشست دو روزه ناتو در ویلنیوس بسته ای از ضمانت های امنیتی فعال دقیقه نودی به کی یف ارائه شود؛ ضمانتی از کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان دال بر اینکه آموزش و کمک های نظامی برای بلندمدت ادامه خواهد داشت.

خصوصا اینکه، به نظر می رسد آمریکا و آلمان به حمایت از پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی 31 عضوی ناتو، در شرایطی که جنگ با روسیه ادامه دارد، تمایلی ندارند؛ امری که باعث شده افراد نزدیک به ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به دستیابی به یک مسیر مشخص برای عضویت در ناتو امیدوار نباشند.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه اذعان کرد که آنچه وجود ندارد تصمیمی است برای سریع تر کردن روند عضویت اوکراین در ناتو با شفاف سازی درباره دعوت نامه الحاق اوکراین .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاردین: اوکراین نسبت به پیوستن به ناتو بدبین است

گاردین: اوکراین نسبت به پیوستن به ناتو بدبین است