مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 16:152023-06-27بين الملل

جان کری: حمله به عراق بر پایه دروغ بود، اما جنایت نبود


وزیر خارجه اسبق آمریکا و نماینده این کشور در امور تغییرات اقلیمی با اذعان به بی پایه و اساس بودن حمله نظامی آمریکا به عراق، حاضر به جنایت نامیدن آن نشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا در دولت باراک اوباما و نماینده ویژه واشنگتن در امور تغییرات اقلیمی در مصاحبه ای، حاضر نشد حمله آمریکا به عراق در سال 2003 را تهاجم و جنایت بنامد.

او در گفت و گو با تلویزیون فرانسوی LCI مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین یک تجاوز نظامی است و زمانی که خبرنگار، حمله آمریکا به عراق را به او یادآور شد، تلاش کرد از زیر بار توضیح در این باره طفره برود.

جان کری مدعی شد که جنگ کنونی در اوکراین به طور کامل با حمله آمریکا به عراق تفاوت دارد، او البته اذعان کرد که حمله به عراق بر پایه دروغ صورت گرفت.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در واکنش به خبرنگار فرانسوی که حمله به عراق را یک تجاوز نظامی نامید، گفت: خیر، این یک جنگ تجاوزکارانه نبود چرا که هیچ زمانی اتهام مستقیمی علیه جرج بوش رییس جمهور وقت صورت نگرفت .

جان کری دوباره در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه ال سی آی، مبنی بر اینکه آیا جنگ عراق یک جنایت تهاجمی بود، تاکید کرد: نمی توان گفت جنایت بود، البته سوءاستفاده هایی طی این درگیری رخ داد؛ اما من علیه آن ها صحبت و اعتراض کردم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جان کری: حمله به عراق بر پایه دروغ بود، اما جنایت نبود

جان کری: حمله به عراق بر پایه دروغ بود، اما جنایت نبود