مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:102023-08-21سياسي

تحول علوم انسانی به معنای نادیده گرفتن علوم انسانی غربی نیست


هنگامی که سخن از تحول علوم انسانی به میان می آید، منظور نادیده گرفتن علوم انسانی غربی نیست؛ بلکه می خواهیم که با اتکا به دست مایه های بومی و فرهنگی جامعه خود، - رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هنگامی که سخن از تحول علوم انسانی به میان می آید، منظور نادیده گرفتن علوم انسانی غربی نیست؛ بلکه می خواهیم که با اتکا به دست مایه های بومی و فرهنگی جامعه خود، علوم انسانی را قوی تر کنیم تا شاهد تحول در حوزه علوم انسانی باشیم.

دکتر عبدالله معتمدی در گفتگو با ایسنا، درباره تحول در حوزه علوم انسانی گفت: تحول علوم انسانی همواره از دغدغه های علوم انسانی بوده است.

همچنین نهادهای بالادستی و قانون گذار مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال تحول علوم انسانی مبتنی برنیازهای بومی بوده اند.

اگرچه انقلاب فرهنگی به طور موقت موجب تعطیلی دانشگاه ها شد اما اهداف و برنامه های بسیاری در ورای آن وجود داشت که طرح تحول علوم انسانی، یکی از این برنامه ها و اهداف بود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه باید علوم انسانی مبتنی بر اقتضائات و فرهنگ داخلی خودمان داشته باشیم، اظهار کرد: علوم انسانی نه تنها در جنبه های زندگی بشر اثرگذار است، بلکه علوم و فنون دیگر مانند مهندسی و کشاورزی را هم تحت تاثیر قرارمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول علوم انسانی به معنای نادیده گرفتن علوم انسانی غربی نیست

تحول علوم انسانی به معنای نادیده گرفتن علوم انسانی غربی نیست