مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 19:252023-08-02اجتماعي

بازگشایی آخرین محور برف گیر عشایری مشگین شهر در چله تابستان


در حالیکه 40 روز از شروع فصل تابستان گذشته و بیشتر مناطق کشور با موج کم سابقه گرما روبروست، آخرین مسیر تردد و برف گیر عشایر استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر بازگشایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، ییلاقات مشگین شهر و ارتفاعات کوه سبلان در این شهرستان مقصد عمده کوچ عشایر شمال استان اردبیل و ایل بزرگ شاهسون است.

عشایر استان اردبیل نیمی از سال را در قشلاقات مغان و نیمی دیگر را نیز در ییلاقات دامنه های سبلان و کوه های بزقوش و باغرو سپری می کنند و از همین رو ساماندهی و آماده سازی مسیر تردد این قشر زحمت کش در استان یکی از اصلی ترین مسائل برای فعالیت عشایر و کوچ آنان است.

عشایر شاهسون برای تهیه علوفه برای احشام خود همواره در ییلاقات در حال جابجایی و کوچ هستند که معمولا این مسیرها به دلیل قرارگیری در دامنه های کوه سبلان، برفگیر بوده و برخی از این راه های عشایری در زیر برف سنگین مدفون هستند و تردد عشایر و احشام از این مسیرها نیازمند بازگشایی است.

امروز در حالی که در نیمه فصل تابستان و ماه مرداد قرار داریم و بیشتر مناطق کشور دمای بالای 35 درجه سلسیوس و برخی از شهرهای جنوب کشور نیز دمای نزدیک به 50 درجه را تجربه می کنند، اینجا در استان اردبیل شاهد برفروبی مسیر تردد عشایر هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی آخرین محور برف گیر عشایری مشگین شهر در چله تابستان

بازگشایی آخرین محور برف گیر عشایری مشگین شهر در چله تابستان