مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 20:352023-08-20اجتماعي

نوای غمبار نِی در صدای خش خش روی کاغذ


همیشه نوای نِی دارای غمی نهفته است که تحمل آن برای دل شاید کمی سخت بوده اما این بار این نوا در ترکیب با کاغذ به دنبال نشان دادن غم جان سوز حادثه عظیم کربلا و اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تلفیق شد و به رشته تحریر درآمد تا شاید گوشه ای از .

- خبرگزاری فارس - قوچان؛ مجید جعفری مقدم: حادثه عظیم عاشورا و به شهادت رسیدن سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و پس ازآن اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حادثه ای جان سوز و فراموش نشدنی است که هنوز پس از گذشت یک هزار و 400 سال از آن واقعه، این داغ همچنان تازه بوده و از جوشش آن کاسته نمی شود.

هنرمندان در ایام و محرم و صفر به نحوی دنبال آن هستند تا این حادثه عظیم را با زبان خاص خود به تصویر بکشند و سهمی کوچک در به نمایش گذاشتن غم این واقعه عظیم داشته باشند، هنرمند نقاشی با خلق تابلوی عصر عاشورا و گروهی هم با اجرای نمایش آیینی تعزیه یا نمایش صحنه ای و عده ای هم با نوای غمبار نیِ به دنبال تکرار مکرر این حادثه و نشان دادن غم این حادثه هستند.

همیشه نوای نِی دارای غم نهفته ای است که شاید تحمل آن برای دل کمی سخت بوده اما تلفیق دو نِی در کنار یکدیگر غمی را می سازد که گویا مصیبت جان سوز حادثه عظیم کربلا به نحوی دیگر باید نشان داده شود و این بار عده ای از اساتید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوای غمبار نِی در صدای خش خش روی کاغذ

نوای غمبار نِی در صدای خش خش روی کاغذ