مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 16:502023-08-15بين الملل

لاچین؛ فاجعه انسانی یا بحران ساختگی؟


ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور منطقه قفقاز در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره باغ با یکدیگر درگیر شدند و همچنان گاها یکدیگر را به گلوله باران مواضع خود متهم می کنند اما موضوع «لاچین» برای ساکنان محلی مشکلاتی را به وجود آورده است.

- ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور منطقه قفقاز در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره باغ با یکدیگر درگیر شدند و همچنان گاها یکدیگر را به گلوله باران مواضع خود متهم می کنند اما موضوع لاچین برای ساکنان محلی مشکلاتی را به وجود آورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: نینا معلم 23 ساله در روستایی در منطقه قره باغ هر روز صبح برای یافتن غذا مغازه ها را می گردد.

او و خانواده اش، هشت ماه است که به چنین وضعیتی دچارند.

آن ها از جمله ده ها هزار ارامنه قره باغ هستند که در گوشه و کنارهای دور افتاده قفقاز زندگی می کنند و ارتباط شان از مسیرهای همیشگی عرضه کالا توسط جمهوری آذربایجان قطع شده است؛ مشکلی که روسیه به عنوان میانجی وعده کنترل و مهار آن را داده بود.

جمهوری آذربایجان مدت هاست موانعی را در گذرگاه لاچین ایجاد کرده و تاکید می کند که چنین اقدامی را جهت توقف قاچاق تسلیحات به منطقه مذکور انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاچین؛ فاجعه انسانی یا بحران ساختگی؟

لاچین؛ فاجعه انسانی یا بحران ساختگی؟