مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-14بين الملل

رییس جمهور سابق نیجر به اتهام خیانت محاکمه می شود


کودتاگران و حاکمان جدید نیجر می گویند رییس جمهور سابق این کشور به اتهام خیانت بزرگ و تضعیف امنیت نیجر محاکمه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، کودتاگران و حاکمان نظامی جدید در نیجر با انتشار بیانیه ای در تلویزیون تأکید کردند که محمد بازوم ، رییس جمهور مخلوع این کشور به اتهام خیانت بزرگ و تضعیف امنیت نیجر محاکمه می شود.

سرهنگ آمادو آبدرامانه از رهبران کودتا با قرائت این بیانیه گفت: دولت نیجر شواهدی را جمع آوری کرده تا رییس جمهور مخلوع و همدستان داخلی و خارجی اش را در برابر نهادهای ذی صلاح ملی و بین المللی به اتهام خیانت بزرگ و تضعیف امنیت داخلی و خارجی نیجر تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

در این بیانیه همچنین رهبران کشورهای مجمع اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس) را بابت اعمال تحریم های غیرقانونی، غیرانسانی و تحقیرآمیز محکوم شده است.

رادیو فرانسوی RFI هفدهم مرداد اعلام کرد رؤسای ستاد کل مجمع اقتصادی کشورهای غرب آسیا برنامه دارند 25 هزار نیروی نظامی را برای حمله نظامی احتمالی به نیجر آماده کنند.

بنا بر این گزارش، بخشی از این نیروها از نیجریه هستند.

یک مقام آگاه در ریاست جمهوری نیجریه در گفت وگو با RFI گفت: نیجریه مصمم است که رهبر این عملیات باشد و در صورت لزوم، بیش از نیمی از نیروهای موردنیاز این حمله نظامی را تأمین خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور سابق نیجر به اتهام خیانت محاکمه می شود

رییس جمهور سابق نیجر به اتهام خیانت محاکمه می شود