مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-23اقتصادي

احیای 10 هکتار از جنگل های مخروبه و رویشگاه طبیعی درختان ارس در مهدی شهر


رییس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از احیای 10 هکتار از جنگل های مخروبه و رویشگاه طبیعی درختان ارس در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مهدی شهر، بهزاد گلابیان، رییس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: با توجه به خسارت سنگین آتش سوزی گسترده به جنگل های سوزنی برگ شهرستان مهدی شهر در سنوات گذشته عملیات احیا و بازسازی این جنگل ها به مساحت 10 هکتار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال با کاشت نهال های ارس و زرشک در منطقه سیاه رودبار کولیم اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه منطقه احیا شده رویشگاه طبیعی درختان ارس یا سرو کوهی بوده که به صورت طبیعی در ارتفاعات 2 هزار و 500 متری رویش داشته است، اضافه کرد: این منطقه در صورت مناسب بودن شرایط حداقل نیم قرن زمان برای احیای دوباره نیاز داشته است.

رییس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: هر هکتار جنگل قادر است به عنوان یک سد مخزنی بین 500 تا 2000 مترمکعب آب را ذخیره کرده و در بالادست موجب جذب آب باران و ذخیره آن در خاک به ویژه در هنگام بروز سیلاب های خطرناک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 10 هکتار از جنگل های مخروبه و رویشگاه طبیعی درختان ارس در مهدی شهر

احیای 10 هکتار از جنگل های مخروبه و رویشگاه طبیعی درختان ارس در مهدی شهر