مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 16:402023-08-15سياسي

نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت قره باغ و کریدور لاچین


شورای امنیت سازمان ملل به درخواست ارمنستان، درباره وضعیت انسانی منطقه قره باغ کوهستانی و موضوع انسداد کریدور لاچین فردا چهارشنبه نشست اضطراری تشکیل می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه (16 اوت، 25 شهریور) در پاسخ به درخواست ارمنستان برای برگزاری نشست اضطراری این نهاد سازمان ملل درباره وضعیت قره باغ کوهستانی، تشکیل جلسه می دهد.

پیش تر، مهر مارگاریان سفیر ارمنستان در سازمان ملل در نامه ای به نماینده آمریکا که ریاست شورای امنیت را در ماه جاری برعهده دارد، خواستار نشست شورای امنیت درباره وضعیت وخیم قره باغ کوهستانی شد و گفت منطقه عمدتاً ارمنی نشین قره باغ در همسایگی جمهوری آذربایجان محاصره شده و 120 هزار نفر با خطر گرسنگی و فاجعه انسانی تمام عیار روبرو هستند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازآسوشیتد پرس، هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل دوشنبه اعلام کرد نشست اضطراری علنی عصر چهارشنبه برگزار خواهد شد.

مارگاریان در نامه به لیندا توماس-گرینفیلد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفت انسداد کامل کریدور لاچین از 15 ژوییه (24 تیر) توسط باکو--تنها مسیری که منطقه قره باغ را به ارمنستان متصل می کند--باعث کمبود شدید مواد غذایی، دارو و سوخت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت قره باغ و کریدور لاچین

نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت قره باغ و کریدور لاچین