مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:152023-08-14اقتصادي

شریعتی: شاخص مصرف انرژی در ایران 2 برابر متوسط جهان است


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: شاخص شدت مصرف انرژی در ایران 2 برابر متوسط جهان و 3 برابر کشورهای توسعه یافته است در حالی که قرار بود تا پایان برنامه ششم، - مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در افتتاحیه دومین کنفرانس بین المللی بهینه سازی مصرف و بهره وری انرژی ایران، که صبح امروز در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به برنامه های مجلس در حوزه انرژی گفت: شاخص شدت مصرف انرژی در ایران 2 برابر متوسط جهان و 3 برابر کشورهای توسعه یافته است در حالی که قرار بود تا پایان برنامه ششم، به نصف کاهش یابد.

وی افزود: اما ما یک فرصت صرفه جویی انرژی نیز داریم چرا که 101 میلیارد دلار، هدررفت منابع مالی د مصارف غیربهینه و یارانه ها است که این مبلغ معادل 3ونیم میلیون بشکه نفت خام در روز است و اگر بتوانیم حتی یک چهارم این رقم را صرفه جویی کنیم، پیشرفت بزرگی است.

شریعتی ادامه داد: از سال گذشته در بودجه 1402 برای عوارض گاز فلر جریمه وضع کردیم و به دولت تکلیف کردیم اما همچنان 18 میلیاردمترمکعب فلرینگ داریم.

وی افزود: وضعیت راندمان نیروگاه های ما حدود 39 درصد است که این رقم در حوزه نیروگاه های گازی حدود 32 درصد است که در برنامه هفتم توسعه مقرر کردیم تا این رقم بهبود یابد و یارانه ها به سمت مصرف کننده نهایی هدایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شریعتی: شاخص مصرف انرژی در ایران 2 برابر متوسط جهان است

شریعتی: شاخص مصرف انرژی در ایران 2 برابر متوسط جهان است