مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-13اقتصادي

تداوم اقدامات بیولوژیک برای احیای دشت های چهارمحال و بختیاری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه برخی از دشت های استان به سمت بیابانی شدن می رود، گفت: یکی از موثر ترین اقدامات برای خارج کردن دشت ها از وضعیت ممنوعه انجام اقدامات بیولوژیک است که در استان در حال اجراست.

- اصغر احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه 12 دشت ممنوعه در استان وجود دارد، گفت: چهار دشت در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه منظور از ممنوعه دشت هایی هستند که برداشت آب از آن ها ممنوع اعلام شده است و بسیاری از فعالیت ها در این دشت ها محدود هستند، افزود: میزان آب موجود در سفره های زیرزمینی دشت ها به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی در کاهش سطح آب های زیرزمینی دخیل هستند، بیان داشت: تغییرات شرایط اقلیمی و آب و هوایی تاثیر مستقیمی بر کاهش سطح آب های زیرزمینی داشته است، همچنین حفر چاه های عمیق کشاورزی نیز در ایجاد شرایط بحرانی دشت ها تاثیرگذار بودند.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت چهار دشت ممنوعه بحرانی استان مطلوب نیست چرا که میزان بارندگی در این دشت ها کاهش یافته و پوشش گیاهی به شدت ضعیف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم اقدامات بیولوژیک برای احیای دشت های چهارمحال و بختیاری

تداوم اقدامات بیولوژیک برای احیای دشت های چهارمحال و بختیاری