مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 16:202023-08-12بين الملل

تحرکات در لاچین و انتقال نیروهای ارمنستان به منطقه


رسانه ها از تحرکات نظامی جدید در قفقاز جنوبی و انتقال نیروهای توپخانه و خودروهای نظامی ارمنستان به منطقه «لاچین» خبر دادند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ترند به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیروهای مسلح ارمنستان در حال انتقال نیروها و تجهیزات نظامی اضافی به منطقه لاچین هستند.

این وزارتخانه با استناد به ویدئو ضبط شده مدعی شد خودروهای نظامی با یگان های توپخانه متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان در حال حرکت به سمت لاچین هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازترند نیوز ، اقدامات مشابهی از سوی  ارمنستان در سپتامبر 2022 مشاهده شده بود و به نظر می رسد نیروهای مسلح ارمنستان در حال آماده شدن برای تحریکات جدید در مرز هستند.

یکی از مهم ترین مشکلات باقیمانده بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده یا ایست بازرسی شدید اعمال می کند.

این مسیر منطقه قره باغ را به ارمنستان متصل می کند.

ارمنستان بارها اعلام کرده باکو به کاروان محموله های بشردوستانه برای ارامنه منطقه قره باغ کوهستانی مجوز عبور نمی دهد.

تاکنون دو جنگ بر سر قره باغ کوهستانی بین این دو همسایه رخ داده که جنگ دوم قره باغ در نوامبر 2020 با توافق آتش بس بین نخست وزیر ارمنستان، رییس جمهور جمهوری آذربایجان و رییس جمهور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات در لاچین و انتقال نیروهای ارمنستان به منطقه

تحرکات در لاچین و انتقال نیروهای ارمنستان به منطقه