مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 14:052023-09-04سياسي

این خانه 40 سال عزادار امام حسین( ع) است


بیشتر از 30 سال است که یک خانواده تبریزی از روز عاشورا تا اربعین هر پنجشنبه غبار کفش عزاداران حسینی را سرمه چشمان خود می کند و منت دار حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) است.

- خبرگزاری فارس - تبریز -معصومه درخشان: قصه همه خانه هایی که به نام روضه حضرت سیدالشهداء باز می شود قصه دلدادگی است، دلدادگی به آن طفل 6 ماهه، دلدادگی به دختر دردانه سه ساله، دل سپردن به ناله های جگرسوز عمه سادات، دلدادگی به آن سر بریده که کشتی نجات و چراغ هدایت است.

در این خانه ها باز می شود و روضه های حسین ( ع) سینه به سینه و نسل به نسل می چرخد تا میراث دار مکتب اهل بیت(ع) در بستر زمان باشد، تا چراغ هدایت راهنمایی باشد برای سرگشتگان کوی محبت اهل بیت(ع).

در محله چهارسوق تبریز که در زبان عامه به آن چارچی گفته می شود خانه ای عزادار حسین (ع) است که قدمت عزاداری در این خانه حدود 40 سال است.

  سال هاست که بانی این روضه از روز عاشورا تا اربعین هر پنجشنبه غبار کفش عزاداران حسینی را سرمه چشمان خود می کند و منت دار حضور عاشقان اباعبدالله است.

وقتی به محله چارچی می رسم از اهالی محل سراغ خانم افشار مهر را می گیرم چند نفر از افراد اظهار بی اطلاعی می کنند، چطور ممکن است خانه ای که 40 سال عزادار حسین( ع) باشد را اهل محل نشناسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این خانه 40 سال عزادار امام حسین( ع) است

این خانه 40 سال عزادار امام حسین( ع) است