مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 11:402023-08-26سياسي

سرلشکر صفوی: پیوند قلمروهای دریایی و زمینی استراتژی جدید ایران است


دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ما باید بتوانیم بین قلمروهای ژئواستراتژیک دریایی و زمینی پیوند برقرار کنیم، این یک استراتژی جدید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی گفت: تحلیل جایگاه انقلاب کبیر اسلامی و جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در شکل دهی به نظم جدید جهانی یک ضرورت به شمار می رود.

وی افزود: بدون حضور در دریاها و اقیانوس ها نمی توانیم جایگاه ایران، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را در هندسه نظم جدید جهانی تعریف کنیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی اظهار داشت: این همایش علمی با مشارکت صاحب نظران و ایده پردازان باید بتواند چگونگی دسترسی به قدرت دریایی را حداقل در بُعد نظری تعیین کند.

وی با تأکید بر ضرورت تبدیل شدن ایران به قدرت دریایی افزود: یکی از مظاهر این قدرت حضور علمی و مطالعاتی در قطب جنوب است.

سرلشکر صفوی با برشماری قدرت های مهم زمینی و دریایی گفت: روسیه و چین قدرت های زمینی هستند، ما هم یک قدرت زمینی هستیم و استراتژی ما همواره برّی بوده است در مقابل آمریکایی ها و ناتو قدرت های بحری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرلشکر صفوی: پیوند قلمروهای دریایی و زمینی استراتژی جدید ایران است

سرلشکر صفوی: پیوند قلمروهای دریایی و زمینی استراتژی جدید ایران است