مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 11:552023-09-03اقتصادي

آیا این مصوبه شاخص بورس را دوپینگ می کند؟


پس از چالش های فراوان برسر افزایش نرخ خوراک تولیدکننده های پتروشیمی بالاخره نرخ خوراک گاز تولیدکننده های پتروشیمی و متناسب با آن سایر صنایع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، قیمت گذاری کالاها و خدمات و همینطور مواد اولیه و انرژی همیشه برای بازار سهام چالش برانگیز بوده است.

در این میان افزایش نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی که ازجمله صنایع اثرگذار بازار سهام است، در 17 اردیبهشت امسال در تاریخ ماندگار شد چرا که این مصوبه منجر به افت ارزش بازار سهام به میزان 3000هزار میلیارد تومان شد و یکی از بزرگ ترین نزول های تاریخ بازار سرمایه ثبت شد.

این دستورالعمل از زمان تصویب تا روزی که ابعاد آن با مهر محرمانه فاش شد ابعاد و حواشی زیادی داشت حتی منجر به تشکیل پرونده قضایی برای 21فرد حقیقی وحقوقی شدکه از این مصوبه مطلع بودند و با فروش 2500میلیارد تومان سهام، زمینه های نزول شاخص را فراهم کردند.

اما با توجه به اثرگذاری این مصوبه بر سود شرکت های پتروشیمی و بعد از اعتراض های فراوان بالاخره هیأت دولت مصوبه 17اردیبهشت را اصلاح و روزگذشته ابلاغ کرد.

نرخ خوراک پتروشیمی فرموله شدطبق مصوبه قبلی هیأت دولت که در 17 اردیبهشت تصویب شده بود نرخ خوراک گاز صنایع پتروشیمی تا 7هزار تومان افزایش یافته بود و این موضوع درصورت اجرا می توانست حاشیه سود صنعت پتروشیمی را با چالش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا این مصوبه شاخص بورس را دوپینگ می کند؟

آیا این مصوبه شاخص بورس را دوپینگ می کند؟