مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 10:502023-08-26سياسي

تلاش شورای نگهبان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است


طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل ایراداتی داشت که با رفت و آمدهایی که بین شورای نگهبان و مجلس صورت گرفت، از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هادی طحان نظیف صبح امروز (شنبه 4 شهریور ماه) در نشست خبری، اظهار داشت: طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل ایراداتی داشت که با رفت و آمدهایی که بین شورای نگهبان و مجلس صورت گرفت و با اصلاحاتی که از سوی مجلس اعمال شد، این مصوبه برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

وی بیان کرد: لایحه موافقتنامه همکاری های انتظامی و امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان در شورای نگهبان بررسی شد و تنها ایراد آن استفاده از واژگان غیر فارسی در مصوبه است که اگر مجلس آن را اصلاح کند، ما مجدداً لایحه را در شورای نگهبان بررسی خواهیم کرد.

طحان نظیف ادامه داد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و تایید شد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: مصوبه مجلس درباره لایحه تشکیل مناطق آزاد سرخس، دوغارون و مازندران اشکال جدی خاصی وجود ندارد و صرفاً یک ایراد جزیی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش شورای نگهبان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است

تلاش شورای نگهبان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است