مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-19اقتصادي

تلاش محققان برای دستیابی به دانش فنی تصفیه آب و تولید سبز محصولات شیمیایی


محققان کشور با اجرای تحقیقاتی به روشی برای تصفیه آب و تولید سبز محصولات شیمیایی دست یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد علم ایران، هدیه سادات حسینی از محققان طرح با بیان اینکه این طرح با عنوان اصلاح پساسنتزی چارچوب های فلز-آلی پایدار MIL و UiO و کاربرد فتوکاتالیزی آن ها تحت نور مریی اجرایی شد، گفت: فرایند فتوکاتالیزی یک فرایند مؤثر و سبز است که طی آن بسیاری از واکنش های شیمیایی تحت نور خورشید که یک منبع تجدیدپذیر و پاک است، رخ می دهند.

این فرایند به دلیل مزایایی همچون مقرون به صرفه بودن، داشتن حداقل عوارض جانبی و دوستی با محیط زیست، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: تاکنون، چهار کاربرد اصلی فتوکاتالیز سبز به منظور تبدیل انرژی خورشیدی برای تخریب آلاینده های آب، شکافت آب، تبدیل CO2 و سنتز ترکیبات آلی مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

حسینی اضافه کرد: جداسازی و انتقال بار ایجاد شده توسط تابش نور، تا حد زیادی بر عملکرد فتوکاتالیزی فتوکاتالیزگرها تأثیر می گذارد؛ اما یکی از کابردهای مهم فتوکاتالیزگرها، تخریب آلاینده های آب به منظور دستیابی به آب سالم و با کیفیت است.

وی تصریح کرد: با توجه به الگوی مصرف کنونی، این انتظار وجود دارد که تا سال 2025، تقاضای جهانی آب برای فعالیت هایی که به آب بیشتری نیاز د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش محققان برای دستیابی به دانش فنی تصفیه آب و تولید سبز محصولات شیمیایی

تلاش محققان برای دستیابی به دانش فنی تصفیه آب و تولید سبز محصولات شیمیایی