مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 10:052023-10-21اقتصادي

رکورد صادرات غیرنفتی با 53 میلیارد دلار سال گذشته شکسته شد


رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به لزوم حمایت از صادرکنندگان گفت: رکورد صادرات غیرنفتی سال گذشته با 53 میلیارد دلار شکسته شد و لذا به سمتی در حرکتیم که صادرات غیرنفتی بتواند کفاف مخارج ارزی کشور را بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی ضیغمی امروز در مراسم روز ملی صادرات که به مناسبت بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات برگزار شد، گفت: سال گذشته به رکورد بیش از 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی رسیدیم که بر این اساس رکورد صادرات غیرنفتی شکسته شد، و لذا به سمتی در حال حرکت هستیم که صادرات غیرنفتی کفاف مخارج ارزی کشور را بدهد.

رییس سازمان توسعه تجارت بیان داشت: در 6 ماه ابتدای امسال با وجود اینکه بعضی از محصولات از جمله در حوزه پتروشیمی به لحاظ ارزشی کاهش داشته، اما به لحاظ وزنی رشد 29 درصدی صادرات داشته ایم و از لحاظ ارزشی نیز در 6 ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد صادرات داشتیم.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم تا تجارت با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی، جنوب و شرق آسیا را توسعه دهیم و با پیوستن به سازمان همکاری های شانگهای و بریکس این نوید وجود دارد که صادرات ما با کشورهای عضو این پیمان ها نیز توسعه خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد صادرات غیرنفتی با 53 میلیارد دلار سال گذشته شکسته شد

رکورد صادرات غیرنفتی با 53 میلیارد دلار سال گذشته شکسته شد