مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 15:022023-09-27اجتماعي

امکان سنجش کلاس اولی های سال آینده از مهر امسال فراهم است


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی های سال 1404ـ1403 از مهر امسال فراهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در شبکه یک سیما، اظهار کرد: این سازمان وظیفه ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به 10 گروه دانش آموزان دارای معلولیت یا دانش آموزانی که به نحوی اختلالاتی دارند، بر عهده دارد.

  وی افزود: حدود 105 هزار دانش آموز استثنایی داریم که در 6 گروه معلولیت شامل دانش آموزان با آسیب بینایی، با آسیب شنوایی، معلولان جسمی ـ حرکتی، دانش آموزان طیف اوتیسم، دانش آموزان چند معلولیتی و کم توان ذهنی قرار دارند؛ بخشی از این دانش آموزان در مدارس خاص استثنایی و برخی هم در مدارس عادی تحصیل می کنند.

   طریفی حسینی ادامه داد: بعضی از دانش آموزان را هم داریم که در مدارس عادی تحصیل می کنند اما دارای اختلالاتی مانند اختلالات ویژه یادگیری، نقص توجه و بیش فعالی، آسیب زبان و گفتار یا نیازمند توجه خاص آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه 2 پنجره ارائه خدمت در سطح مناطق داریم که یکی، مدارس استثنایی و دیگری مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام هستند، گفت: اگر شرایط دانش آموزان برای تحصیل در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان سنجش کلاس اولی های سال آینده از مهر امسال فراهم است

امکان سنجش کلاس اولی های سال آینده از مهر امسال فراهم است